Winkelen gaat steeds meer naar online en dat verandert ook ons winkelbeeld. De afgelopen dagen zijn er al flink wat ketens failliet gegaan. Maar gelukkig komen hier ook weer snel nieuwe ketens en mogelijkheden voor terug. Een organisatie moet namelijk meegaan met de tijd en de wereld er omheen. Een keten die niet online aanwezig is, zal het een stuk moeilijker krijgen.
Nostalgie naar de winkelstraat
Ook al wordt er steeds meer online gekocht, het is toch ook wel leuk om in een mooie binnenstad, met sfeer en de mensen winkeltjes af te gaan, opzoek naar dat ene leuke kado. Een dagje uittrekken om eens lekker te shoppen is ook belangrijk en levert vaak originele ideeën en aankopen op. Online zoek je namelijk heel gericht en in een winkel kom je vaker iets tegen. En vaak is het ook een mooi moment om jezelf eens lekker te verwennen op een terrasje met een kopje koffie en iets lekkers erbij.
De moderne variant van aanbiedingen
Zelfs een folder wordt digitaal tegenwoordig. Hij valt niet meer op de mat, maar in de mailbox. Veel mensen abonneren zich hierop om het milieu te sparen en het is ook een stuk makkelijker. Je kiest alleen die folders die jij het leuks, of interessants vindt. Hierdoor voorkom je dat je een hoop folders moet doorworstelen, waar je toch niets mee gaat doen.
Dagelijks iets origineels vinden, het kan!
Een tip die wij doorkregen was het bezoeken van het Waterlooplein in Amsterdam. Op dit plein in district Groot Waterloo wordt elke dag een vlooienmarkt georganiseerd. Je vindt hier werkelijk van alles, van kunst tot meubels en van etenswaar tot sierraden. Misschien kom jij wel die verloren Rembrandt tegen? Het is absoluut de moeite waard om eens te gaan kijken en hoort bij een dagje Amsterdam.
Bron Groot Waterloo